Over hete kristallen bollen (deel 3)

By Geert, 22 January, 2011

Dagelijks klampen mensen mij moedeloos aan en smeken mij om het derde en laatste deel van mijn post over de trends van 2011. Sommigen beweren zelfs dat ze de slaap niet kunnen vatten omdat ze zo benieuwd zijn over wat die laatste vier trends te betekenen hebben. Er is er zelfs eentje die ze aan de muur hebben moeten vastklinken om zichzelf en zijn omgeving te beschermen.


Oei, oei, we zitten al aan generatie Z.
Hoe zullen we de volgende generatie nu noemen?

Hier is uiteraard niets van waar, maar ga mij nu geen leugenaar noemen want dit is doodgewone marketing. En dan mag immers alles. Over marketing gesproken: hier volgen de laatste vier trends.

Ermerging Generosity

De kloof tussen arm en rijk wordt elk jaar groter. En dat is een probleem. Inderdaad. Stel je bent multimiljonair en je hebt juist al je geld geteld. Wat doe je dan? Je begint uit verveling wat na te denken en voor je het weet wek je dat kleine sprankje ethiek weer tot leven. Zowaar, je krijgt een schuldgevoel. En direct begint dat onding aan je gemoed te knagen. Potdorie. Maar dat is nu helemaal van de baan: de nieuwe trend is dat de rijken steeds vaker milde giften zullen doen. Zeker in de 'emerging' economieën zal deze trend zich laten gelden. Wat is het leven toch mooi, niet?

Planned Spontaneity

Wij gaan massaal onze huidige locatie delen met de online gemeenschap(misschien wel via Geomium.com). Dat blijkt een gegeven te zijn. Niet alleen zullen vrienden die toevallig in de buurt zijn ons spontaan aanspreken om even in 'real life' wat bij te praten, maar ook menig zelfstandige zal zijn winkeltje via spontane events kunnen promoten wanneer je maar enkele meters in zijn buurt komt. Wauw, geweldig! Daar zit iedereen nu al jaren op te wachten.


Ik zie... ik zie... dat deze reeks nu
lang genoeg geduurd heeft.

Eco Superior

Ooit al eens een flashy, dynamische en sexy advertentie gezien over een... toilet. Wel, als dit plezier jou tot nu toe werd ontzegd, durf dan snel naar Stealthtoilets.dom. Je wereld zal nooit meer hetzelfde zijn. De nieuwe trend is dat eco-vriendelijke producten zich zullen losbreken van het alternatieve imago. Deze producten zullen niet enkel milieuvriendelijk zijn, maar bovendien ook beter en mooier dan hun traditionele equivalenten. Ze noemen dat Eco Superior, want zoiets moet echt wel een naam hebben.

Owner-Less

Ze verschijnen nu stilaan overal in het straatbeeld: de publieke fietsen. Voor een redelijk laag bedrag kan je naar believen deze fietsen huren en na afloop weer netjes op een speciale parking achterlaten. Welnu, de nieuwste trend is dat dit ook met wagens (Zipcar.com), kleding (Renttherunway.com), handtassen (Begborroworsteal.com), etc. zal gebeuren. Hoera! Als dit nog eens zou kunnen met kinderen en schoonmoeders dan zijn we helemaal compleet.

Voila, dat waren ze alle 11. En wat leren we hieruit? Simpel, een ding: die trendwatchers worden veel te veel betaald!

Comments